AB

Aurélie

Responsable Marketing et Communication

Expériences professionnelles

Directrice marketing, communication et digital

Mondial Pare-Brise , Rueil-malmaison - CDI

De Juin 2018 à Aujourd'hui

Member of the Executive Committee

Vision and transformation:
- Redesign of the brand platform and deployment of the new brand identity
- Construction of a new digital platform: creation of a business management tool
CRM, new off and on line customer journey
- Restructuring and optimization of on/off media investments

Operational marketing:
- Marketing, communication and digital strategy
- National and local sales animation plan
- Strategic and operational management of social networks
- BtoBtoC communication: business providers, insurers, key accounts...

Network animation:
- Presence management and e-reputation of the 700 garages
- Operational consulting and marketing support for franchisees (advertising, local referencing, development and geomarketing)

Corporate communication and press relations
HR communication and employer brand
Crisis management
Implementation of an in-house content creation and community management studio

Directrice communication média et marketing de site

CONFORAMA - LOGNES , Lognes - CDI

De Février 2014 à Avril 2017

Member of the marketing and e-commerce management committee.
Participation in the definition of the commercial action plan of the company.
Construction, optimization and follow-up of the media budget, social networks and site marketing.

Brand management:
- Brand audit
- Definition of the brand platform
- 360° launch of the new brand platform

Definition and implementation of the media strategy (media buying and creation):
- TV
- Press
- Radio
- Short and long term billboards
- Digital (display, RTB, inbound marketing, social ads...)
- Local communication

Strategic and operational management of social networks (Facebook, Twitter, YouTube...), content management.

Site marketing management
- Organization, negotiation and follow-up of ISA distribution
- Store marketing diagnosis (catchment area, commercial equation...)
- Customer satisfaction surveys
- Mystery visits

Management of 5 people :
- 1 marketing manager, 1 marketing researcher
- 2 media advertising managers
- 1 community manager

Management of media agencies and media buying, negotiations, relations with the media, direct management of service providers (printers, photographers, routers, etc.)

Responsable communication et marketing opérationnel

SYNALIA , Paris

De Juin 2007 à Février 2014

• Stratégie de communication et gestion du budget de 3 enseignes : 2,5 millions d’euros pour 80 magasins
• Management d’équipe : 1 chef de projet fidélisation, 2 assistantes de communication
• Pilotage en direct des prestataires : agences de communication, agences web, acheteurs d’espace, imprimeurs
• Définition du plan de communication et marketing opérationnel : plan média, hors média, e-marketing
• Communication digitale : e-pub, campagnes de bannering, google adwords, SEO, SEM, gestion de contenus
• Marketing relationnel : CRM, campagnes de fidélisation et prospection, mailings, e-mailings
• Communication point de vente : définition du plan d’actions commerciales, organisation des animations commerciales, merchandising, pilotage des étalagistes, suivi de la communication locale et des relations presse
• Participation à la création d’une nouvelle marque-enseigne : définition stratégique et positionnement, création de la plateforme de marque, élaboration du budget et de la stratégie de communication, création du site internet
www.ozencia.com. Lancement des 2 premiers magasins en mai 2012
• Conduite de projets : animation de workgroups, commissions communication, ateliers d’assemblée générale.

Chargée de communication et edition

Truffaut , Lisses

De Juillet 2003 à Juin 2007

• Responsable d’édition : chef de rubriques du Consumer Magazine de l’enseigne (4 numéros de 100 pages par an), pilotage du contenu du site www.truffaut.com, optimisations SEO/SEM, création des newsletters et emailings
• Communication média et hors média : achat d’espace, production des supports (catalogues, dépliants, PLV, ILV, annonces presse, affichage, radio), suivi de la chaîne graphique
• Relations presse : sélection des produits-presse, réalisation des dossiers et communiqués, organisation d’événements, relations avec les journalistes.

Parcours officiels

IAE TOULOUSE – Master 2 – Marketing – 2001 – DESS Marketing

Langues

Anglais - Courant

Espagnol - Notions

Compétences

Stratégie de communication et marketing opérationnel
Pilotage de budget
Management
Communication 360°
Digital